MASUKKAN EMEL ANDA DI SINI UNTUK DAPATKAN MAKLUMAT TERKINI

Friday, February 14, 2014

Zinc Complex vs Ikan Haruan

Bila teringat sup ikan haruan terliuq aih..sedap tu.. Kalau buat gulai ikan ni ngan ubi kemili (ada orang panggei ubi keling)..pergh..sedap..nak pulak masak dalam periuk tanah..rempah pulak rempah giling sendiri..tak terucap dek kata2..

Kali terakhir makan ikan ni masa beranak kat Syahmi setahun yang lalu.. Tak semua orang suka makan ikan haruan ni kan..tak lalu la..macam badan ulaq la..hihi..so cemana nak sembuhkan luka ni???

Hihi..cari lah Put..telan sebiji Zinc Complex sehari sekali, selesai masalah. Kalau teruskan pengambilan selepas berpantang, BONUS >> rambut kurang gugur ;)


SUP IKAN HARUAN

Resepi ini sangat berguna kerana dapat menyembuhkan luka dalaman.

Waktu memasak: 20 minit
Saiz hidangan: 2 orang

BAHAN-BAHAN:
1 ekor ikan haruan
3 tangkai daun sup | dihiris
3 biji bawang besar | dikisar
2 biji bawang putih | dikisar
30 gm halia | dikisar
1 sudu besar serbuk lada hitam
1 liter air
Garam secukup rasa
Minyak masak untuk menumis secukupnya

CARA MEMASAK
--------------------
1. Panaskan sedikit minyak dan tumis bahan yang dikisar hingga naik bau.
2. Kemudian masukkan air. Biarkan sehingga mendidih.
3. Masukkan ikan, lada hitam dan garam.
4. Setelah ikan masak, angkat dan taburkan hirisan daun sup

Sumber: Majalah Rasa

No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER

Segala testimoni atau penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...