Klik Gambar Untuk Maklumat Lanjut

Sunday, September 7, 2014

6 Sebab Mengapa Pilih Shaklee Collagen Powder

Kolagen? Apakah sebenarnya kolagen? Sebelum mengenali Shaklee, Put sememangnya tak pernah ambil tahu tentang kesihatan dan kecantikan. Pada mulanya, menyangka bahawa kolagen ni hanya untuk kecantikan semata-mata. Tanggapan Put meleset sama sekali. Tahukah anda bahawa kolagen membentuk 90% protein matriks tulang-tulang dan dua pertiga dewasa tulang rawan artikular. Oleh itu, kehilangan kolagen juga boleh menjejaskan kesihatan tulang-tulang anda dan sesendi dan akan menyebabkan tulang-tulang lemah dan sendi kaku. Terkejut bukan?

Apakah Kolagen?
Kolagen merupakan protein yang paling banyak terdapat di dalam badan manusia. Malah, ia menyumbang kepada kira-kira 75% berat dalam kulit yang sihat. Tahap kolagen yang sihat menyerlahkan rupa yang sihat dan menampilkan susuk tubuh yang muda. Kesimpulannya, kolagen adalah protein semulajadi untuk kulit kekal muda.

Perbezaan Muda dan Tua
Mengapa Perlu Suplemen Kolagen?
Ketika umur mencecah 25 tahun, tubuh akan mula kehilangan kolagen sebanyak 1.5% setiap tahun. Jika anda tidak berusaha untuk mengekalkannya di dalam badan seperti pengambilan kolagen atau suplemen tambahan, tidak mustahil kulit lebih cepat mengalami pengenduran, kedutan dan kurang anjal (Majalah Rapi, keluaran 1 Januari 2014, m/s 32). Sehingga usia 45 tahun, badan dijangka kehilangan 30 peratus daripada kolagen semulajadi (Majalah Rapi, keluaran 15 Jun 2014, m/s 33). Pemakanan seharian tidak mencukupi untuk membekalkan kolagen. Jadi di situlah kepentingan makanan tambahan untuk menggantikan kolagen yang hilang atau istilah lain ‘top-up’.

Jom Kenali Shaklee Collagen Powder (SCP)!


Sesuai dengan tagline SCP “Untuk rasa lebih sihat, kulit lebih muda menawan”, SCP merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Sisik ikan merah ialah satu sumber premium kolagen dengan penyerapan lebih tinggi dan pencemaran yang lebih kecil berbanding dengan kolagen binatang.

Selain itu, terdapat enam (6) lagi bahan utama iaitu ekstrak biji benih Camellia Japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerang-kerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luar.

Mengapa Pilih Shaklee Collagen Powder?
Shaklee Collagen Powder adalah pilihan terbaik! Bagaimana Put sangat yakin yang SCP ni suplemen kolagen terbaik? Ha..tentulah ada justifikasi dan berdasarkan kriteria tertentu. Put telah merujuk kepada salah satu artikel yang telah melampirkan “Tips Memilih Kolagen”. (Majalah Rapi, keluaran 15 Jun 2014, m/s 34).

Pilih dalam bentuk minuman atau kapsul berbanding dengan kolagen yang disuntik. Ini bagi memastikan sintesis enzim diserap secara maksimum ke dalam tubuh badan.
SCP: Shaklee menghasilkan suplemen kolagen berbentuk minuman yang mudah larut dengan minuman atau makanan kegemaran anda. Lebih menarik adalah SCP disediakan dalam bentuk sachet, mudah untuk dibawa kemana2 pada bila2 masa sahaja.


Pilih saiz kolagen sekurang-kurangnya 1000 Dalton dan ke bawah. Rata-rata saiz kolagen di pasaran adalah di antara 2000-5000 Dalton. Saiz kolagen yang lebih kecil adalah lebih bagus dari segi penyerapan yang optimum serta kesan yang lebih cepat.


SCP: Kolagen yang terdapat di dalam SCP merupakan kolagen bermolekul sangat ringan, kira2 1,000 Dalton di mana badan berupaya menyerap dengan mudah dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.
*Dalton adalah unit berat molekul

Pemilihan kolagen mempunyai emolient yang unggul dan boleh memberikan kelembapan yang berpanjangan.
SCP: Salah satu bahan utama yang terdapat dalam SCP adalah ekstrak biji benih Camellia Japonica. Ia mempunyai asid Oleik, iaitu sejenis emolien kulit dan pelembap yang unggul, dan bahan antioksida semulajadi Isoflavon yang dapat membantu mengurangkan radikal bebas.

Memilih kolagen yang mempunyai sumber vitamin B-Complex dapat membantu proses pembentukan kolagen semulajadi di dalam badan.
SCP: Dalam SCP turut mengandungi vitamin2 B seperti B2 & B6. Vitamin B terlibat dalam metabolisme karbohidrat, lemak dan protein untuk menghasilkan tenaga yang diperlukan untuk pengeluaran kolagen dalam sel.

Pilih kolagen mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hyaluronic kerana ia membantu menegangkan kulit. Ia berfungsi untuk mengikat kolagen dengan serat yang elastin.
SCP: Terdapat Ekstrak Pfaffia (juga dikenali sebagai ginseng Brazil) yang bila digabungkan dengan ekstrak biji benih Camellia Japonica dapat menyokong pembentukan kolagen dan asid hyaluronic. Dengan kemampuannya untuk mengikat jumlah air yang besar, asid hyaluronic memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu badan dan membuatkan kulit lembut, lembap dan rata. SCP turut mempunyai elastin dari kolagen ikan. Elastin memainkan peranan untuk mengekalkan keanjalan dan ketegangan kulit yang boleh melantun apabila dicubit. Kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi bersama kolagen untuk kulit yang lebih tegang, gebu dan anjal.

Pastikan kolagen mempunyai antioksidaan yang tinggi untuk mengurangkan kesan awal penuaan.
SCP: Shaklee mengelaskan 3 fungsi utama yang terdapat dalam SCP iaitu penghidratan, antioksidan dan keanjalan. Antioksidan yang terdapat dalam SCP adalah vitamin C (turut menggalakkan pengeluaran kolagen yang melawan radikal bebas yang merosakkan kulit kita) dan vitamin B2 & B6 (seperti dijelaskan pada perkara no. 4 di atas).

Kesan & Faedah Mengambil Kolagen
Kesan? Hehe..gurau aja, tentunya kesan positif dan manfaat yang kita peroleh selepas mengamalkan kolagen secara konsisten. Antaranya;

1- Anti penuaan: Mengurangkan liang pori-pori, kedutan dan garis-garis halus yang kelihatan

2- Menghidrat: Melembapkan kulit bagi mengurangi rasa kering dan berkupas pada muka

3- Mengembalikan keanjalan kulit: Meningkatkan ketegangan kulit, keanjalan dan kelembutan

4- Melicinkan: Meningkatkan kelembutan dan kelicinan kulit

5- Menyubur: Menggalakkan kuku yang kuat, rambut yang tebal dan bersinar

6- Mencerah: Mengurangkan pigmentasi, jeragat dan meratakan warna kulit

7- Menegang: Membantu menegang dan menganjalkan payudara

BONUS! Menyokong kesihatan sendi dan menguatkan tulang serta membantu mengekalkan otot di dalam mata supaya lembut.

Terbukti Berkesan!
Insya-Allah, berkesan. Shaklee RSS Collagen terbukti dapat memperbaiki tekstur kulit wajah dan menghilangkan kedutan. Selepas menggunakan selama 8 minggu, keputusan menunjukkan kulit lebih baik secara menyeluruh.



Testimoni Pengguna Shaklee Collagen Powder

Testimoni 1: Menggunakan SCP selama 2minggu.


Testimoni 1: Menggunakan SCP selama 6minggu.


Teruja kan bila tengok testimoni ni. Dari penuh jeragat kepada kulit yang FLAWLESS! Makin cerah pulak tu! Jom grab Collagen Shaklee bulan ni sementara ada PROMO ni! Masa ni lah nak cuba, kan? :)

--
Untuk Info & Tempahan:
Mahfuzah [Put]
Shaklee ID: 913006
Emel: zmfnurahmad@gmail.com
SMS/WhatsApp: 019-326 5417

No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER

Segala testimoni atau penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...