Klik Gambar Untuk Maklumat Lanjut

Tuesday, January 19, 2016

Stevia: Pemanis Semulajadi Tanpa Kalori

Jom Tukar!
Sampai terus bukak dan snap, hehe
Dah lama saya berhajat nak membeli pemanis stevia ni. Maklum la, umur dah meningkat, bimbang kesihatan terganggu di usia tua. Di samping Shaklee sebagai makanan tambahan, saya memilih stevia untuk menggantikan gula dalam minuman di peringkat awal. Selepas beberapa bulan, mungkin saya akan tukarkan penggunaan gula dalam makanan pulak.

Bukan nanti kita dah kena kencing manis baru nak bertindak, tapi mula lah dari sekarang sebelum terjadi apa2. Hargailah nikmat kesihatan yang Allah beri. Sesungguhnya ajal maut di tangan Allah. Tau kan, lebih 60 penyakit berpunca daripada gula! Hindari gula, nikmati stevia. Bertindak sekarang!

Kebaikan Stevia;
  • Mengimbangi kandungan gula dalam badan
  • Menurunkan kadar gula dalam darah, sesuai untuk pesakit diabetes dan hypoglycemia
  • Melawaskan pembuangan air kencing
  • Meningkatkan tenaga dalam badan
  • Membantu sistem penghadaman makanan
  • Membantu mereka yang mengalami masalah insomnia
  • Berupaya mengawal berat badan (obesiti)
  • Mengurangkan masalah keradangan dan banyak lagi.
Sebahagian juadah berbuka saya ;)
Pertama kali cuba stevia, saya buat air teh tarik. Tak manis ke? Bukan ke ada susu jugak? Hehe. Kita kena bijak dan kreatif untuk menjaga kesihatan di samping dapat menikmati makanan. Saya gunakan susu sejat :). Susu sejat tambah ngan stevia. Pergh..sedap. Silap saya tak tarik2 sikit, kalau tak mesti lagi sedap kan. Kuih kat sebelah tu tak boleh elak dah, memang cicah ngan gula, tak kan nak tukar kari pulak kan? Kih Kih Kih.

Pelbagai jenama untuk produk stevia ni, boleh lihat di pasaran. Tapi sape yang nak cuba RCC Stevia Sweetener boleh hubungi ngan kawan saya ye, di FB Syatirah Samsudin. Tak mahal, RM50. Kalau jadi ahli lagi murah, RM30 je :)

No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER

Segala testimoni atau penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...